Zomerlarp

De zomerlarp gaat om plezier en uitproberen! Het is een high fantasy larp, waarbij elke dag 2 andere SL de leiding hebben. Dit betekend dat elke dag compleet anders kan zijn, maar er toch een doorlopend verhaal door de week heen zit geweven. Echter, gevaren zijn er veel, en stupiditeit kan je je leven kostten. Het hebben van een backup ( of 2,3 ) is dan ook absoluut geen overbodige luxe!

In de avond is er tijd voor spelletjes of gezellig bijkletsen bij een kampvuur. Tijdens de rustdag gaan we lekker spelletjes spelen of voor de mensen die willen kunnen we iets speciaals gaan doen. bijvoorbeeld lasergamen/kanoën/etc. Dit wel op eigen kosten.

Zomerlarp 2019

Lore

Het is 125 jaar sinds het verslaan van de entiteit die in de Keizer van Dantion (Zomerlarp 2018) en het lijkt sindsdien stil te zijn geworden rond de entiteit. De oude avonturiers zijn bijna allemaal gestorven of extreem oud geworden en genieten nu van hun pensioen. Het zijn echter wel de helden van toen.

Rondreizen over het universum is nog steeds iets bijzonders, het is lastig en zij die vertrekken keren ook nooit meer terug, dat is het risico van de teleportaties gebruiken. De werelden zijn nog steeds slecht verbonden. Er zijn verhalen dat het vroeger ineens stukken beter leek te gaan, mensen hadden enigszins controle over waar ze naartoe wilde reizen. Er was nog steeds een groot risico maar men kon tenminste weer terugkeren van zijn avontuur. Dit stopte echter 25 jaar geleden, ineens was alles terug naar het oude en leek alle vooruitgang die geboekt was teniet te zijn gedaan. Maar dit alles was nog voor jou tijd.

Jij bent een jong individu van midden 20 en zo lang als jij je kan herinneren loop je al met een bijzonder teken op je lichaam. Er is bijna niemand anders met dit teken, soms heel soms heeft een bekende ook dit teken op zijn lijf maar dit lijkt slechts pure toeval. Toch?

Op een dag was jij gewoon bezig met wat je altijd al deed, reizen, werken etc. tot ineens je teken begon te branden, het voelde alsof iets onder de huid tot leven kwam en je begon te bijten, daarna voelde je de vloer onder je voeten wegdraaien, je hebt een draaikolk van kleur gezien en toen je je ogen dichtkneep tegen de misselijkheid voelde je ineens de vloer onder je voeten terugkeren. Als je je ogen opent sta je in het midden van een groep mensen die net zo verward naar jou kijken als jij naar hen. De wereld om je heen is veranderd en het is duidelijk niet de wereld waar je eerst was. Je bent ge-teleport.

Karakters 2019

Voor zomerlarp 2019 is er besloten om een timeskip te maken van 125 jaar, dit is besloten om het spel en verhaal te bevorderen. Helaas is het dus niet meer mogelijk om karakters te spelen van zomerlarp 2018.

Intro

Zoals je al hierboven hebt kunnen lezen speel je een nieuwe avonturier, wie of wat je bent, doet etc. is aan jou. Maar er zijn een paar kleine voorwaarden waar je karakter aan moet voldoen:

* je bent tussen de 20 en 25 jaar oud.

* je hebt een teken op je lijf in de vorm van een Cirkel (een slang die zijn eigen staart eet) deze draag je op een zichtbare plaats (je mouw/broekspijp mag eroverheen vallen) je mag zelf de kleur en grootte bepalen. De eis is: het moet herkenbaar en zichtbaar zijn!

Regels Zomerlarp 2019

Zomerlarp 2018

Explosies!

Op een dag, enkele honderden jaren geleden, waren er explosies te zien in de hemel. Al was dit voor sommige geen bron van paniek, is door deze gebeurtenis de structuur van de werkelijkheid tot in de details veranderd. Terwijl er op plekken alleen een interessante lichtshow plaatsvond, waren er andere planeten die spontaan uit elkaar sprongen. Over de jaren heen ging er nog veel meer kapot, echter op een veel langzamer tempo dan deze eerste verwoesting. Van deze latere planeten zijn er nog overlevenden gevlucht, of zij nou mensen of andere wezens waren, door spontaan geopende scheuringen. Deze gelukkigen zijn op andere, veilige planeten terecht gekomen. Sommige van hun verhalen zijn opgeschreven, anderen verdwenen in het verloop van de tijd. Het enige wat zeker is na dit alles, iets dat al deze verwoeste planeten iets met elkaar gemeen hadden: Magie. Heel veel magie.

Op de planeten waar magie niet aanwezig was hebben ze zelf niet veel meer gemerkt dan wat minder sterren in de hemel, maar hier opende spontaan scheuren naar en van andere werelden. Uit deze scheuren stroomde vluchtelingen vanuit instabiele en gevaarlijke planeten die de betrekkelijke veiligheid van deze niet-magische werelden op kwamen zoeken. Vele planeten waar er van oorsprong veel magie aanwezig was zijn door deze ramp volledig uit elkaar gescheurd en zijn in de dieptes van de geschiedenis verdwenen. Enkele zijn overgebleven en hebben zichzelf weten te stabiliseren, door natuurlijk proces of met de hulp van zijn inwoners. Echter, bijna iedere vorm van magi-tech is verdwenen.

Over de honderden jaren na deze omslag hebben alle wezens zelf weer moeten leren om met magie om te gaan gaan. Dit ging, op zowel kleine als grote schaal, vaak catastrofaal fout. Echter, na eeuwen van vele experimenten, explosies en spontane verdwijningen begon men weer te leren hoe ze magie in zeer kleine hoeveelheden kunnen beheersen; spanning en adrenaline. Enkel als men in een situatie zit waar hij vreest voor zijn of haar leven is het mogelijk om stabiel toegang tot het gebruik van magie. Dit functioneert als een katalysator voor een vorm van controle die er vroeger was, maar nu verdwenen is.

Intro

In deze tumulte tijd zijn jullie een groep reizigers, ieder met zijn eigen doelen en dromen. Of dat nou avontuur, winstbejag of macht is, ieder reist mee met de groep van wereld tot wereld. Echter, tijdens deze reizen kunnen er vreemde dingen gebeuren. Op de wereld waar jullie nu zijn is al tijden geen groot genoege scheuring in de buurt geweest, maar er is een nieuwe ontdekt! Na enkele weken van wachten is het nu eindelijk tijd om verder te trekken. Na een goede dag reizen komen jullie eindelijk in de buurt van de scheuring, wat deze keer in een niemandsland ligt.

Regels Zomerlarp 2018

Zomerlarp 2017

Nadat de halfgod van Vrede ervoor heeft gezorgd dat de halfgoden van Leven en Ruimte zijn vermoord, hebben de verzamelde helden, onder begeleiding van Ruimte, geprobeerd Vrede aan te vallen. Echter, ze werden misleid, en kwamen bij Dood uit. Na het vernietigen van zijn huisdier de Nopasaurus was Dood zo boos dat hij de helden aanviel. Helaas voor Dood hadden de helden de Godenkist van Vrede gestolen, en hebben ze deze gebruikt om een pijl te maken die Dood kon vernietigen. Nadat Dood het loodje heeft gelegd zijn de helden daarna gevraagd Vernietiging te helpen het werk van Ruimte af te maken, namelijk het einde van het Godentijdperk.

Dat moment was echter niet nu, dus heeft vernietiging de helden teruggestuurd naar waar ze vandaan kwamen, om later opnieuw opgeroepen te worden. De helden die niet terug wilde keren naar hun normale leven heeft Vernietiging in statis gezet door hun tijd te vernietigen.

Het is nu 23 jaar, 11 maanden en 4 dagen later. Vernietiging heeft jullie opgeroepen/wakker gemaakt. Is het einde van het Godentijdperk hier of kan een halfgod dit voorkomen?

Opmerking: Dit jaar mag je geen halfgod aanhangen, behalve al bestaande karakters.

Regels Zomerlarp 2017

Zomerlarp 2016

De halfgoden Duister en Licht zijn gedood door de helden die verzameld waren door de halfgod van Ruimte. In het eindgevecht tegen Licht heeft de halfgod van Vrede een machtige kist in handen gekregen. Deze kist bevat de energie van gestorven goden en het is nog maar de vraag wat Vrede ermee van plan is. Ongeveer 25 jaar na de dood van Licht worden nieuwe helden verzameld door Ruimte om zijn werk af te maken.

Het tijdperk der halfgoden dreigt te eindigen. Kunnen de halfgoden hun einde voorkomen? Hoeveel stervelingen zullen samen met de halfgoden sterven? Wat voor verschrikkingen zullen over de werelden worden los gelaten?

Opmerking: als je de halfgod van vrede gaat aanhangen vertel dit dan nog niet aan andere spelers. Dan zul je als spion mee worden gestuurd met de andere spelers.

Regels Zomerlarp 2016