Zivania
Regels en Info
Algemene regels LarpTOM
Regels Zivania
Karaktersheet skills template
Zivania Stories
Rechtssysteem Zivania
De Geallieerde Kracht
Recaps
Zivania XIX
Alhoewel de stad heroverd is, lijkt er weinig blijdschap te zijn. De ooit prachtige stad is gereduceerd tot rokende ruïnes. Vuur heeft de meeste houten gebouwen beschadigd en sommige gebouwen zijn zelfs volledig ingestort. Kranians strompelen door de met roet bedekte straten, hun ogen leeg van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Het enige geluid is dat van huilende kinderen, die onder de beschermende armen van hun ouders hun thuis proberen terug te vinden. Zelfs de soldaten zijn stil, zij hebben vandaag veel vrienden verloren. Er is ook opluchting. De gehate Nererlanders zijn bijna tot de laatste man uitgemoord. Op sommige plekken in de stad wordt er nog stand gehouden maar het is nu slechts een kwestie van tijd. Dan, komt er plots een boodschapper aangerend. ''We hebben iets gevonden onder het ingestorte paleis. Het is een tunnel, en tot nu toe wist nog niemand dat hij er was.''
Tijdens de verovering van Cradliff door Nererland heeft de vijand krijgsgevangenen genomen. Tijdens een uiterst gevaarlijke sluipmissie heeft de GK een elite eenheid de stad ingestuurd om hun gevangen kameraden te bevrijden. In het duister van de nacht hebben zij met touwen de klif beklommen en zijn over de muur gegaan. De Nererlander die de gevangen aan het ondervragen was werd geluidloos uitgeschakeld en samen met de overlevende gevangenen zijn de GK-leden veilig weggekomen.
Ondertussen kwam er terug in het GK kamp nieuws. Door de verovering van Cradcliff zijn er veel nieuwe Kranian vluchtelingen bijgekomen, naast de vluchtelingen uit de kleine dorpjes die al veroverd waren. Deze vluchtelingen hebben een aantal moeilijke keuzes moeten maken. Zich aansluiten bij de gewelddadige en wilde Vinders onder leiding van de meedogenloze Vin Lunar, smeken om een baantje bij het Drielanden leger wat bijna volledig uit mensen bestaat of ruimte proberen te vinden in het vluchtelingenkamp naast het GK kamp. Gelukkig konden de GK-leden gebruik maken van een infiltrante, de gastvrouw van de oude Raad van Cradcliff. Samen met haar hulp zijn twee GK-leden bij de Vinders naar binnen gesmokkeld, waar Axel de leider persoonlijk uitdaagde tot een duel voor de leidende positie. Na een gruwelijk gevecht waarin Axel zijn arm verloor werd Lunar neergeslagen. De kranians waren nu vrij van zijn schrikbewind.
De dag erna was het tijd om de stad zelf te heroveren. Die ochtend heeft het GK de Nererlandse verdediging overrompelt met een afleiding, waarna ze de stad binnen drongen en de poorten open zetten voor het leger van de Drie landen. Deze konden hierna de stad overnemen.
De heldhaftige herovering van Cradcliff ging gepaard met hevige schade aan de stad. Op het einde is door onbekende oorzaak vuur ontstaan dat door de strijd ongehinderd kon verspreiden door de stad. Na de herovering is een rijke handelaar de stad binnengekomen om met zijn mannen het vuur te blussen en het leven te hervatten. Nu wordt er druk gewerkt aan de herbouw. De bouwmaterialen ingekocht door handelaar worden nu voor veel geld weer verkocht voor de herbouw.
Zivania XVIII
Het Nererlandse leger is aangekomen bij Cradcliff met plannen om de stad te bestormen. Gelukkig was de GK ook in de omgeving met een plan om het Nererlandse leger tegen te houden. De GK zou de Nererlanders vertragen zodra ze de stad bestormen zodat het 3 landen leger de Nererlanders in de rug kon aanvallen. Helaas zijn de Nererlanders erachter gekomen waar een grote oversteek over de rivier is. Deze oversteek was de locatie waar het 3 landen leger onopgemerkt de rivier over kon steken, maar omdat de Nererlanders van die locatie afwisten konden ze de 3 landen leger aan zien komen. Hierdoor hadden de Nererlanders meer tijd om de stad te veroveren voordat ze zelf in de rug aangevallen zouden worden. Toen de aanval op Cradcliff door de Nererlanders eenmaal was begonnen stond de GK op de brug klaar om de opmars dwars te bomen. Dit heeft voor een vertraging en het verlies van tientallen soldaten gezorgd van het Nererlandse leger. Nadat de poort van Cradcliff was gevallen en de zware infanterie van de Nererlanders binnen stormden hadden de lokale verdedigers en de GK helaas niet genoeg mana, energie en moraal meer over om deze zwaar gepantserde troepen lang genoeg tegen te houden. Het 3 landen leger was hierdoor te laat om de Nererlanders in de rug aan te vallen om ze als een hamer tegen een aambeeld kapot te slaan. Nu hebben de Nererlanders, met lichte verliezen, de stad veroverd en daarmee een belangrijke strategische positie bemachtigd. Zal het de GK lukken om samen met het 3 landen leger de stad te heroveren? Kunnen de GK krijgsgevangenen nog bevrijd worden? Wat is er met de achtergebleven bevolking in de stad gebeurd?
Zivania XVII
Na een lange reis is de Geallieerde Kracht (GK) aangekomen op zijn eerste bestemming; het zuiden van de Kra Mountains. Hier werden ze opgewacht door Sandariaanse soldaten die hen hebben begeleid naar hun nieuwe kampement. Het 'kampement' bestond, naast de slaaptenten, uit een grote tent waar men kan eten en drinken en een kleine tent voor de portable smidse dat ze mee hebben gekregen van het instituut. Deze portable smidse bleek echter onstabiel te zijn en veroorzaakte een teleportatie van de smeden naar gebied in handen van de Nererlanders. Hierdoor is de meester smid van de GK in handen gevallen van de Nererlanders. Via een reddingsmissie is de meestersmid bevrijd, helaas ten koste van andere GK leden. De meestersmid is na dit incident vertrokken. Verder is het de GK gelukt om meerdere Kranian dorpjes te evacueren. Het is niet gelukt om de opmars van de Nererlanders te stoppen en daarom moet de GK een nieuwe basis zoeken om het vijandelijke leger voor te blijven.
Zivania XV
De avonturiers zijn samen met de karavaan eindelijk bij het instituut aangekomen. Daar was helaas niet genoeg ruimte voor zo'n grote groep mensen. Gelukkig was er een verlaten dorp in de buurt van het instituut met meer dan genoeg ruimte. De avonturiers en karavaners zijn samen druk bezig geweest om het dorp te herbouwen. Dit werd ze niet makkelijk gemaakt door de lokale edellieden die ruzie hebben over wie recht heeft op het grondgebied. Daarnaast strooiden de lokale aardelven ook nog eens roet in het eten. Na de zoveelste mislukte aardelven aanval is de rust eindelijk terug getrokken in het dorp. De muren van het dorp zijn afgebouwd en de poorten verstevigd. Ook is er een plan in werking gezet om grote mollen klemmen in de aarde binnen en rondom het dorp te plaatsen. Jagers, mijnwerkers en houthakkers hebben iets vreemds gezien aan de aardelven in de omgeving: ze vallen vaak elkaar aan. Gevangen aardelven zijn ondervraagd om erachter te komen wat er aan de hand is. Blijkbaar zijn een heleboel aardelven erachter gekomen waar hun soortgenoten voor gestorven zijn: om het machtige wapen van Overlord Thrax Magnus aan de praat te krijgen. Nu dat de aardelven weten dat het artefact niet werkt zijn ze niet zo bang meer voor hem. Vandaar dat de sterkere aardelven proberen de macht over te nemen van hun Overlord.
Zivania XIV
Door een heftige storm heeft de karavaan vertraging opgelopen waardoor de voorhoede een paar dagen moest wachten in het dorpje Aderand. De regio rondom Aderand werd belaagd door onbetaalde huurlingen, genaamd de Zwarte Zonen, die hun loon kwamen eisen. Na meerdere schermutselingen en gesprekken was er een overeenkomst gemaakt tussen de voorhoede en de Zwarte Zonen. Enkele leden van de Zwarte Zonen die ondanks de orders van hun commandant zware misdaden hebben gepleegd zullen bij het instituut der elementen publiekelijk worden bestraft als teken van goede wil. De Gatekeepers hebben samen met Floki en zijn kameraden een slot gezet tussen Crux en de wereld waar de Nesters vandaan kwamen. Hierdoor is die bedreiging voorlopig gestopt. Om een nieuwe bedreiging voor te zijn hebben de Gatekeepers samen met Floki een verkennende groep naar de demonen wereld, Leh, gestuurd. Daardoor zijn ze erachter gekomen dat een hybride ras van demonen-orcs, onder leiding van ene Grishnak, druk bezig is om bloedstenen te verzamelen voor de Duivel Rankor. Wat hij met die bloedstenen precies van plan is is nog niet duidelijk, maar het belooft niks goeds.
Zivania XIII
Holm is eindelijk vrij van de Nererlanders! De koning is omgekomen, maar de erfgenaam is op tijd gevonden, gekroond en op de troon gezet om over het land te regeren. Deze vreugde heeft niet lang mogen duren, want kort na de kroning kwam er slecht nieuws: de Grote Barrière is gevallen en de Nererlanders zijn Duneflute binnen geteleporteerd om de bevolking uit te roeien met hulp van hun spion, tovenaar Lex ( ex-magisch adviseur van de koninklijke familie ) . Lex is echter na de aanval door de Nererlanders gevangen genomen onder verdenking van verraad. En dat was niet alles, want ook in Holm zelf waren weer problemen. Op meerdere plekken in de stad werden portalen geopend, waar insect achtigen doorheen kwamen. Binnen de muren van het kasteel kwam zelfs een extra groot exemplaar tevoorschijn, die eieren begon te leggen. Gelukkig konden dezelfde helden die de Nererlanders hebben verslagen ook deze nieuwe bedreiging opruimen. Een grote zoektocht heeft, hopelijk, alle eieren en insecten opgeruimd en vernietigt. Was het toeval dat deze wezens kwamen nadat de Nererlanders weg waren gejaagd? Hoe dan ook, het is duidelijk dat Nererland een bedreiging is voor alle landen en dat er een grote bespreking moet plaatsvinden om ze tegen te houden. Deze summit zal gehouden worden in het Instituut der Elementen, beide vanwege de strategische ligging en de neutrale houding.
Zivania Special VI
Nadat de Aardelven uit hun tunnels zijn verjaagd zijn ze met open armen ontvangen door de dwergen van Dorien der jäger. Er zijn weinig Aardelven door hun vingers geglipt. De dwergen zijn na afloop de tunnels in gegaan om mogelijke achterblijvers en magische artefacten te vernietigen. Ze hebben de tunnels achter zich in laten storten. De stad is weer vrij van de Aardelven bedreiging. Nu de Nererlanders nog.
Zivania XII
Verraad en bedrog! De helden moesten vluchten uit hun basis onder de taverne 'Zatte appel' toen het leger met een ballista de binnenmuren begon te bestormen. De enige plek waarvan ze wisten dat ze heen konden was het oude bandieten kamp van De Vos. Echter na wat gesprekken met Bestov, commandant van het 3e legioen en tegenhanger van de Nererlanders kwam er een andere optie aan het licht. Als ze Archeon, een andere commandant van het 3e legioen en voorstander van de Nererlanders, konden omleggen dan zouden ze kunnen schuilen bij het 3e legioen. Dit vonden de meeste helden toch een stuk aantrekkelijker dan afhankelijk moeten blijven van een mededogenloze bandieten leider.
Na de onrust in de stad veroorzaakt door de verschillende groepen rebellen, heeft de koning besloten om de controle over de legers over te dragen aan de Nererlanders. Dit was zo'n schok voor het volk dat dit een ware burgeroorlog veroorzaakte. In de eerste uren van deze burgeroorlog achtervolgden de helden de verrader Robin en konden ze eindelijk wraak nemen. De koning heeft zich verscholen in zijn paleis terwijl bloed wordt vergoten in de straten van Holm. De legers van Kralia zijn onderweg terug naar de hoofdstad en er gaan geruchten rond dat het land Sandaria zich ook gaat bemoeien met de burgeroorlog.